نکاتی در رابطه با کودکان(4) -
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM           
گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان گروه آموزشی حرفه و فن کنگان
درباره وبلاگ


این وبلاگ در تاریخ29/11/1386 توسط سرگروه حرفه وفن کنگان طراحی گردیده است.امید است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزیز با نظرات و پیشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب این وبلاگ مرا یاری نمایند.
آرشیو وبلاگ
نویسندگان

                                                   تاثیر سینوزیت در کنترل آسم کودکان بررسی شد

 

                                                           

بررسی‌های یک پژوهشگر ایرانی در خصوص تاثیر سینوزیت و مشکلات تنفسی فوقانی در کنترل آسم کودکان نشان می‌دهد: با کنترل علائم سیستم تنفسی فوقانی می‌توان بیماری آسم را در کودکان کنترل کرد.
دکتر قمرتاج خان بابایی، فوق تخصص ریه کودکان از دانشگاه فرانسه که در پژوهشی تاثیر سینوزیت در کنترل آسم را بررسی کرده است خاطرنشان کرد: آسم یک بیماری التهابی مزمن است که با نای در ارتباط است. این بیماری یکی از شایع‌ترین بیماری هایی است که در ?? سال گذشته به شدت افزایش یافته است.
وی گفت: این بیماری دارای زمینه ژنتیکی نیز هست و عواملی چون آلودگی هوا، دود سیگار، ویروس ها، نگهداری حیوانات، استفاده از انواعی از شوینده ها و سینوزیت احتمال ابتلا به آن را در افرادی که دارای ساختار ژنتیکی این بیماری هستند، تشدید می‌کند.
وی ادامه داد: برای درمان آسم از دو نوع دارو استفاده می شود که یک دسته از آنها به طور موقتی راه های تنگ هوایی را به طور کوتاه مدت باز می کند و دسته ی دیگر التهاب راه های هوایی را برطرف می کند.
دکتر خان بابایی با بیان این که در این تحقیق برای اولین بار تاثیر سینوزیت و مشکلات دستگاه تنفسی فوقانی مثل آبریزش بینی، خارش بینی ، ترشحات بینی، خلط در کنترل آسم کودکان بررسی شده است، خاطرنشان کرد: منظور از سیستم تنفسی فوقانی، حفره های بینی، حلق، نازوفارنکس، حفره دهان و بخشی از نای است و ادامه نای و نایژه ها و آل وئول ها و به طور کلی ریه جزو دستگاه تنفسی فوقانی محسوب می شود.
دراین بررسی مشخص شد که گرچه بین این دو بخش از نظر آناتومیکی تفاوت وجود دارد ولی بسیاری از مشکلات و بیماری های دستگاه تنفسی فوقانی اثر مستقیمی بر دستگاه تنفسی تحتانی دارد.
دکتر خان بابایی با در نظر گرفتن این موضوع و با بررسی بر روی ??? کودک و نوجوان ? تا ?? ساله و نیز با در نظر قرار دادن زمینه بیماری های آلرژیک، درمان های انجام شده، نوع و درجه آسم، آنها را در سه گروه دسته بندی کرد. در گروه اول کودکانی که آسم آنها قابل کنترل است و در گروه دوم کودکانی که آسم آنها نیمه کنترل شده است و در گروه سوم کودکانی که بیماری آسم آنها کنترل نشده است قرار گرفتند.
به گفته وی پس از انجام تحقیقات و آزمایش‌های مختلف مشخص شد که ??? درصد افراد گروه سوم دارای علائم سینوزیت، آبریزش، خارش و ترشحات بینی هستند. همچنین بسته به نوع گازهای تنفسی، علائم التهاب نای نیز در افراد این گروه مشاهده شد.
به عقیده این پژوهشگر، اگر علائم سیستم تنفسی فوقانی را کنترل کنیم می توانیم بیماری آسم افراد را نیز تحت کنترل در آوریم.
وی تصریح کرد: در کودکان مبتلا به آسم باید بیماری های سینوزیتی آنها بررسی شده و درمان های خاص آن پیشنهاد شود.



موضوع مطلب :

          
چهارشنبه 87 مرداد 9 :: 7:35 عصر

پیوندها
آمــار سایت
رتبـه ما در گوگل
فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

فروشگاه اینترنتی میهن مارکت

به وقت کنگان
امکانات جانبی